פטורים והקלות ביבוא

במקרים ספציפיים ניתן לקבל פטור מרישיון, אישור או היתר יבוא, למעט טובין שיבואם אסור לפי צו המכס.

הענקת פטור בהתאם לסעיף 2(ג)2 לצו יבוא חופשי

מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה קבע את העילות והתנאים לקבלת הפטור. הפטור מתייחס לחובת הצגת רישיון כמפורט בתוספת הראשונה, וכן פטור מקיום הדרישות המפורטות בתוספת השנייה (חובת סימון בעברית וחובת תו תקן).

שירות זה מוסדר על ידי הוראת מנכ"ל .2.6. הבקשה תוגש באמצעות טופס מקוון באתר המשרד ותשלח לגורם המטפל בהתאם לקבוע בהוראה. למידע נוסף בנושא

פטור מסימון בעברית

פטור מחובת הסימון לפי צו הגנת הצרכן (סימון טובין), התשמ"ג-1983 דינה כפטור מאישור עמידה בתנאים בצו יבוא חופשי (הדרישה מופיעה בצו).

ביגוד וטקסטיל – חלה חובת הסימון בעברית טרם היבוא בהתאם לאמור צו הגנת הצרכן (סימון טובין), התשמ"ג – 1983, יחד עם זאת, קיים נוהל המאפשר סימון במחסני היבואן – לצורך הפעולה לפי הנוהל (מ"ב – 72) יש לפנות למשרד הכלכלה.

שימו לב: על ביגוד לשימוש בטיחותי חלה חובת עמידה בתקן.

בקשה לפטור תוגש באמצעות טופס מקוון לפי הוראת מנכ"ל 2.6 –  הענקת פטור בהתאם לסעיף 2(ג)2 לצו יבוא חופשי (עילה 5-יב).

פטור מתשלום מכס – מ"ב 381

עבור טובין מסוימים המיועדים לתעשייה – חל פטור מתשלום מכס. הבקשה חלה לפי סיווג המוצר בתעריף המכס, שם מופיע כי נדרש אישור מנכ"ל משרד הכלכלה לצורך קבלת הפטור.

חלוקת מכסות ליבוא מוצרי מזון מעובדים בפטור ממכס או במכס מופחת

לישראל הסכמי אזור סחר חופשי בילטרליים עם מדינות שונות, במסגרתם הוסרו המכסים על הסחר בסחורות. על מוצרי מזון וחקלאות עדיין מוטל מכס, אולם במסגרת מכסה שנתית המפורטת בהסכמים הבילטרליים עם כל מדינה, ניתן לייבא חלק מן הטובין בפטור ממכס או במכס בשיעור מופחת. האפשרות לייבא במסגרת מכסה בפטור ממכס או במכס מופחת טעונה קבלת רישיון.

עוד מאמרים בנושא…

יחדיו עמילות מכס
יחדיו <a href=שילוח בינלאומי ועמילות מכס" src='https://www.go-web.co.il/wp-content/uploads/2020/10/מפתח-150x150.png' class='avatar pp-user-avatar avatar-128 photo ' height='128' width='128'/>

שילוח בינלאומי

הדינאמיות שמאפיינת את התקופה שבה אנו חיים קשורה גם להובלות של פריטים רבים ומגוונים מנקודה אחת בקצה של העולם לנקודה מרוחקת מאוד משם.

קרא עוד »
יחדיו עמילות מכס
עורך ראשי

הסכמי סחר

אגף מדיניות והסכמי סחר במינהל סחר חוץ אחראי על ניהול המשא ומתן על הסכמי סחר חופשי – הסכמים בין מדינות וגושי סחר שמטרתם לפשט את

קרא עוד »
יחדיו - מן החדשות
עורך ראשי

יבואן נאות – להיות או לא להיות?

ריבה גור-אריה שרון | חברת 'היבטים' | מאמרי דעה יבואן נאות – להיות או לא להיות? הרפורמה ביבוא מזון יוצאת לדרך ומביאה איתה הרבה שינויים לצד אי וודאות גדולה.

קרא עוד »

עוד באותו נושא…

יחדיו עמילות מכס

שילוח בינלאומי

הדינאמיות שמאפיינת את התקופה שבה אנו חיים קשורה גם להובלות של פריטים רבים ומגוונים מנקודה אחת בקצה של העולם לנקודה מרוחקת מאוד משם.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן