משלחת הנספחות הכלכלית לפרובינציית שאנדונג

בחודשים האחרונים, לאחר פתיחתה המחודשת של סין לעולם צוות הנספחים הכלכליים יוצר מגעים חדשים לחיזוק הקשר הכלכלי עם סין. כך למשל, בחודש פברואר האחרון שגרירת ישראל בסין- אירית בן אבא והנספח הכלכלי בבייג’ינג- יואב חיימי ביקרו במחוז שאנדונג, זהו הביקור השני בשאנדונג מאז כניסתה של השגרירה לתפקיד. כחלק מהביקור במחוז, הנציגים הישראליים פגשו בכירי מפלגה סינים ממחוז שאנדונג כמו גם חברות עסקיות, ראשי אוניברסיטאות ומכוני מחקר מדעיים.

במהלך שהותם של חברי המשלחת הישראלית בשאנדונג, נבחנו שיתופי פעולה על מנת להגדיל את היקף הסחר בין שאנדונג לישראל בתחומים שונים. בנוסף לשיתוף הפעולה הקיים בחקלאות ובתעשייה הכימית, ישראל רוצה למצוא תחומים חדשים לשיתוף פעולה מעמיק עוד יותר בין שני הצדדים, כמו למשל בתחומי האנרגיה המתחדשת.

נוסף על כך הנספח הכלכלי יואב חיימי הציג בפני נציגי המחוז חידושים ישראליים בתחום המערכת האקולוגית ואף הביע רצון ליצירת דרך משותפת של מחקר ופיתוח על ידי השקעות סיניות במדינת ישראל. לבסוף, הזמין הנספח את בכירי מחוז שאדונג לביקור בישראל תוך מתן ליווי וסיוע בהליכי מציאת חברות מתאימות להשקעות שונות ופיתוח בתחומים שונים.

הנציגות הכלכלית בבייג’ינג מסייעת בהליכי סקאוטינג ויצירת חיבורים בין חברות ישראליות בשוק המקומי לחברות בינלאומיות-סיניות. 

נכתב בשיתוף עם תמר אמיד, מתמחה במטה מינהל סחר חוץ, משרד הכלכלה והתעשייה.

פורסם באתר משרד הכלכלה והתעשייה

עוד באותו נושא…

יחדיו עמילות מכס

שילוח בינלאומי

הדינאמיות שמאפיינת את התקופה שבה אנו חיים קשורה גם להובלות של פריטים רבים ומגוונים מנקודה אחת בקצה של העולם לנקודה מרוחקת מאוד משם.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן