ככלל, אין להעסיק עובדים של קבלן כח אדם אצל מעסיק בפועל, למשך תקופה העולה על תשעה חודשים רצופים.
במקרים חריגים בלבד, ניתן להאריך את תקופת ההעסקה אצל המעסיק בפועל לתקופה שלא תעלה על 15 חודשים, בכפוף לקבלת היתר להארכת תקופת ההעסקה.העסקת עובדי קבלן לאחר תום תשעה חודשים
עובדים של קבלן כח אדם המועסקים אצל מעסיק בפועל, למשך תקופה העולה על תשעה חודשים רצופים, ייחשבו כעובדים של המעסיק בפועל.
אם ניתן היתר להארכת תקופת ההעסקה על ידי קבלן כח האדם, ולאחר מכן העובדים המשיכו לעבוד אצל המעסיק בפועל, ייחשבו העובדים לעובדים של המעסיק בפועל בתום תקופת ההארכה.
תקופת ההעסקה על ידי קבלן כוח האדם, של עובדים שנעשו לעובדים של המעסיק בפועל בנסיבות אלה, תובא בחשבון בחישוב הוותק של העובדים אצל המעסיק בפועל, כגון: לעניין חישוב פיצויי פיטורים, או תוספת ותק.
מקרים שבהם לא חלה ההגבלה
ההוראות לעניין הגבלת תקופת ההעסקה, לרבות לעניין חישוב הוותק, לא חלות על:
- עובדים של קבלן שירות.
- עובדים של קבלן כח אדם, שהם עובד זר המועסק בענף הבניין.
- עובדים של קבלן כח אדם המועסקים בתפקידי מחשוב, כלומר: בתחזוקה, פיתוח והטמעה של מערכות מחשוב.
הוראות החוק בנושא זה:
עוד מאמרים
הסכם הסחר החופשי בין ישראל לאיחוד האמירויות נכנס לתוקף
שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת מעדכן כי ההסכם לאזור סחר חופשי (אס"ח) בין ישראל לאיחוד האמירויות נכנס לתוקפו בתאריך 1 באפריל 2023. "מדובר בנקודת ציון
משרד הכלכלה: הסתיים המו״מ על הסכם אס״ח עם וייטנאם
ההסכם צפוי לשפר את כושר התחרות של היצואנים הישראלים ולהניב תועלת שנתית למשק המוערכת בעשרות מיליוני שקלים בשנה. וייטנאם תהיה המדינה השנייה במזרח אסיה עמה
יבואן נאות – להיות או לא להיות?
ריבה גור-אריה שרון | חברת 'היבטים' | מאמרי דעה יבואן נאות – להיות או לא להיות? הרפורמה ביבוא מזון יוצאת לדרך ומביאה איתה הרבה שינויים לצד אי וודאות גדולה.
שילוח בינלאומי: כל מה שחשוב לדעת
שילוח בינלאומי הוא מונח המתייחס לא רק לסדרה מגוונת של שירותי הובלת סחורות, אלא גם למכלול שירותים הניתנים לקהילה העסקית בכל הנוגע להסכמי סחר והנחיות
1.4.2023 – נכנס לתוקפו הסכם אזור הסחר החופשי בין ישראל לאמירויות
עם כניסת הסכם אזור הסחר החופשי לתוקף יורדו או יתבטלו המכסים מכ-96% מהמוצרים ותתאפשר גישה לחברות ישראליות למכרזים ממשלתיים באיחוד האמירויות ושהפכה בכך לשותף הסחר
מגמות בסחר העולמי ובכלכלה הישראלית
הזדמנויות לייצואן הישראלי בזמני האטה כלכלית, כפי שצפוי בשנתיים הקרובות, אנו יודעים כי קיים קושי להיכנס לשווקים חדשים – הן לחברות בוגרות והן לחברות צעירות