קידום הצעת החוק למניעת פגיעה ביבוא אישי או מקביל

ועדת הכלכלה: מסתמן פתרון שיאפשר קידום הצעת החוק למניעת פגיעה ביבוא אישי או מקביל

מסתמן פתרון שיאפשר קידום הצעת החוק למניעת פגיעה ביבוא אישי או מקביל לאישור סופי במליאה – יבואני הרכב הישירים יצטרכו להביא התחייבות היצרן להעניק תעודות מקור גם ליבוא מקביל. יו״ר ועדת הכלכלה: צריך לטפל בנושא הזה אחת ולתמיד

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח״כ דוד ביטן, קיימה היום דיון מחדש בהצעה הממשלתית להוסיף לחוק התחרות הכלכלית הוראת שעה העוסקת באיסור פגיעה ביבוא מקביל או ביבוא אישי, על רקע דרישתו של היו״ר ביטן לפתור את הבעיה המקשה על יבואנים מקבילים להתחרות ומייצרת להם עלות עודפת כאשר הם לא מצליחים להציג תעודת מקור.

במהלך הדיון עלתה הצעה לפיה יבואני הרכב הישירים יצטרכו להביא מכתב מהיצרן על התחייבותו לספק תעודות מקור לכל הרכבים המקוריים גם כאלה שמגיעים ביבוא מקביל.

היו״ר ביטן ברך על ההצעה וביקש להגיש את הנוסח לוועדה בהקדם, הוא הודיע שהוועדה תתכנס כבר ביום ראשון הקרוב.

דוד ביטן, יו״ר ועדת הכלכלה

בפתח הישיבה אמר היו״ר ביטן כי יש ויכוח על הסכום שגובה האוצר, האם מדובר ב-700 מיליון שקל או 1.3 מיליארד שקלים. הוא הוסיף כי הוא לא מתכוון להעביר את הצעת החוק לאישור סופי במליאה עד שלא ימצא פתרון לסוגיה. לדבריו, ללא פתרון המשמעות היא שיש ״כאילו יבוא מקביל״. הוא הוסיף כי היה מוכן להגיע לפשרה בעניין.

נציג רשות המסים, דוד חורי, הציע כי משרד התחבורה יקבע שמי שרוצה להיות יבואן ישיר יצטרך להביא מכתב מהיצרן, לפיו היצרן יתחייב לנפק תעודות מקור לכל הרכבים שייצר גם אם הגיעו ביבוא מקביל. סגן היועצת המשפטית של משרד התחבורה, עו״ד דוד טמיר, אמר כי זה תיקון חקיקה שהמשרד מכין. נציג אגף התקציבים באוצר, גל ברנס, התייחס לכך ואמר כי המכס מגיע מיבוא ישיר אמיתי, ולהבנתו בשיטה הזו היבוא המקביל הוא חלק קטן וזניח מתוך תשלומי המכס.

עו״ד טמיר הוסיף כי הנוסח יהיה קשה לאכיפה, מכיוון שהוא דורש התחייבות מהיצרן שנמצא בחו״ל. היו״ר ביטן אמר בתגובה כי משרד התחבורה צריך לקבל סמכות לבטל רישיון של יבואן שלא יישם את התיקון. היו״ר ביטן ביקש להגיש לוועדה את נוסח ההצעה עוד היום, ואמר כי הוועדה תדון בו כבר ביום ראשון הקרוב. ״צריך פעם אחת ולתמיד לסיים את העניין הזה, אם עושים יבוא מקביל שלא מוריד את המחיר אז בשביל מה?״, אמר.

פורסם באתר port2port

עוד באותו נושא…

יחדיו עמילות מכס

שילוח בינלאומי

הדינאמיות שמאפיינת את התקופה שבה אנו חיים קשורה גם להובלות של פריטים רבים ומגוונים מנקודה אחת בקצה של העולם לנקודה מרוחקת מאוד משם.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן