נמל חיפה: הגיעו מנופי חוף לטובת המטען הכללי

מדובר במשלוח ראשון של 2 מנופים מתוך 5 שהוזמנו, בפרוייקט שעלותו מוערכת בלמעלה מ-100 מיליון שקלים. המנופים הינם בעלי זרוע כפולה והם בעלי כושר הרמה מכסימלי של 50 טון, ובעלי רדיוס מקסימלי של 34 מטר.

כחלק מהאסטרטגיה של נמל חיפה להגדלת היכולות בתחום המטען כללי, היום הגיעו לישראל באוניה שניים מחמשת המנופים החדשים שהזמינו בנמל. שלושה נוספים יגיעו באמצע 2023. המנופים, שהגיעו על סיפונה של האוניה Svenja, ייפרקו בשלושת הימים הקרובים ברציף קישון מערב שם גם יפעלו לאחר שעבודות התשתית הנרחבות ברציף יושלמו. 

מדובר במנופי חוף בעלי זרוע כפולה Double-Jib, והם בעלי כושר הרמה מכסימלי של 50 טון, ובעלי רדיוס מקסימלי של 34 מטר. המנופים תוכננו ויוצרו על ידי חברת Kocks Ardelt הגרמנית, המובילה בעולם בתכנון ויצור של מנופים מהסוג הזה. כאמור, מדובר במשלוח ראשון של 2 מנופים מתוך 5 שהוזמנו, בפרוייקט שעלותו מוערכת בלמעלה מ- 100 מיליון שקלים.

יש לציין שמלבד עבודות התשתית והמנופים החדשים בקישון מערב, נמל חיפה מפעיל בחודשים האחרונים שלושה מנגשים למטען כללי גם ברציף קישון מזרח, לשם הועברו שלושה מנופים מקישון מערב. בנוסף, מנופי זרוע למטען כללי הועברו מהרציף המערבי של הנמל לחלקו הצפוני של רציף המכולות המזרחי והם אמורים להתחיל לעבוד גם כן עם מטען כללי בחודשים הקרובים. בנמל חיפה מציינים שהעיכוב בפתיחת הנמל הסיני ונמל הדרום מנע מעבר משמעותי יותר לטיפול במטען כללי כבר השנה, אבל בשנים הבאות, חלק ניכר מרציף המכולות המזרחי יוסב לטיפול במטען כללי, כמו גם הקצאת כוח אדם גדול יותר לטיפול במטען הכללי. כך שהעלייה שנרשמה השנה בטיפול במטענים כלליים צפויה לגבור.

פרורסם באתר port2port

עוד באותו נושא…

יחדיו עמילות מכס

שילוח בינלאומי

הדינאמיות שמאפיינת את התקופה שבה אנו חיים קשורה גם להובלות של פריטים רבים ומגוונים מנקודה אחת בקצה של העולם לנקודה מרוחקת מאוד משם.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן