לקראת חתימה על הסכם סחר עם בריטניה

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת נפגש עם מזכירת המדינה הבריטית לענייני כלכלה וסחר, קמי בדאנוק (Kemi Badenoch), לקראת חתימה על הסכם סחר חדש עם בריטניה, שאותו מגדיר השר ברקת כפורץ דרך.

לקראת חתימה על הסכם סחר עם בריטניה | צילום: משרד הכלכלה והתעשייה

״אנו לקראת חתימה על הסכם סחר היסטורי שיביא בעקבותיו שורה של הסכמים חדשים ופורצי דרך עם מדינות נוספות״, אמר אמש שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת בתום פגישה שקיים בלשכתו בירושלים עם מזכירת המדינה הבריטית קמי בדאנוק (Kemi Badenoch), הממונה על התוויה ויישום מדיניות הסחר ועל כל הסכמי הסחר של בריטניה.

במהלך הביקור שוחחו השרים על הסכם הסחר החדש המתגבש בין ישראל לבריטניה וסיכמו על חתימה תוך חודשים ספורים.

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: ״ההסכם המתגבש עם בריטניה צפוי להיות הגדול, המקיף והמודרני ביותר של מדינת ישראל. החתירה להסכם מעודכן היא אינטרס משותף לשתי הכלכלות, על מנת לאפשר את מלוא הפוטנציאל לשיתופי פעולה עסקיים בין ישראל לבריטניה. שמחתי לפגוש את ידידתי השרה קמי באדנוק, שהיא חברת אמת של מדינת ישראל ופועלת ביצירתיות רבה יחד איתי כדי להביא הסכם פורץ דרך שיזניק את הקשרים הכלכליים והמדיניים בין ישראל לבריטניה״.

נציין שבריטניה היא יעד היצוא הגדול ביותר של ישראל באירופה והיא שותפת הסחר הרביעית בעולם בייצוא וביבוא אחרי ארה"ב, סין וגרמניה.

היקף הסחר בסחורות ושירותים בשנת 2022 עמד על כ- 10.1 מיליארד דולר, עליה של כ-24% בהשוואה לשנת 2021.

עיקר היצוא הישראלי לאי הבריטי מורכב משירותי מחשוב (29%) וכימיקלים ומוצרי תעשיות כימיות(26%).

פורסם באתר port2port

עוד באותו נושא…

יחדיו עמילות מכס

שילוח בינלאומי

הדינאמיות שמאפיינת את התקופה שבה אנו חיים קשורה גם להובלות של פריטים רבים ומגוונים מנקודה אחת בקצה של העולם לנקודה מרוחקת מאוד משם.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן