חנ״י מרחיבה את מיזם לילה טוב לשינוע של מטען כללי

החל מתחילת 2023 חברת נמלי ישראל מרחיבה את המיזם לשינוע בשעות הלילה של מטען כללי. במסגרת הרחבת המיזם ייהנו חברות התובלה ממענק של עד 300 שקל למשאית שתשנע מטען כללי מנמלי ישראל במהלך שעות הלילה

חברת  נמלי ישראל החליטה להרחיב את מיזם ״לילה טוב״ גם לשינוע מטען כללי והחל מה-1 בינואר 2023 ולמשך תקופת פיילוט, יינתן מענק מיוחד של עד 300 שקל לחברות תובלה אשר ישנעו מטען כללי מנמלי הים בחיפה, אשדוד ו/או אילת בין השעות 3:00 ל-6:00 בכל לילה.

מיזם ״לילה טוב״, שהחל לפעול לפני כעשור, מסייע למאמץ הלאומי להפחתת הצפיפות והפקקים בכבישי ישראל וכן להפחתת תאונות דרכים וזיהום אוויר. עד לסוף שנת 2022 העניקה חנ״י, במסגרת המיזם, הטבה של עד 100 שקל לחברות התובלה והמובילים אשר משנעים מכולות מלאות מנמלי ישראל במהלך שעות הערב והלילה. כעת, המיזם יתרחב בצורה משמעותית גם לשינוע מטען כללי וישלש את גובה המענק המקסימלי לסכום של עד  300 שקל למשאית שתוביל מטען כללי מיובא מהנמלים.

מנתוני חברת נמלי ישראל עולה כי בשנת 2021 שונעו כ-60 אלף מכולות בשעות הלילה והיקף המענקים ששולם לחברות התובלה והמובילים עמד על 6 מיליון שקל. מדובר על כך שכ-5% מהמכולות המלאות שהגיעו לישראל שונעו במהלך הלילה, בין השעות 22:00  ל-6:00. בחנ״י צופים כי הרחבת המיזם והגדלת המענקים עד פי 3 יגרום להסטה משמעותית יותר של פעילות לשעות הלילה.

מנכ״ל חנ״י יצחק בלומנטל: ״המיזם שרץ כבר יותר מעשור חולל שינוי בענף התובלה ומעודד את חברות התובלה והמובילים ליהנות מתמריצים כספיים בגין מעבר לעבודה בשעות הלילה. אנחנו צופים שהרחבת המיזם לתחום המטען הכללי, יחד עם הגדלת התמריץ הכספי באופן משמעותי, יגדילו בצורה ניכרת את היקף המשאיות שמשנעות מטען כללי מנמלי ישראל במהלך שעות הלילה, דבר שיוביל להקטנת העומסים בכבישים ולהפחתת זיהום האוויר״.

נזכיר כי בנושא זה קיימת מחלוקת בין חברת נמלי ישראל ומועצת המובילים המייצגת את רוב חברות התובלה היבשתיות בישראל. לטענת גבי בן הרוש, יו״ר מועצת המובילים, המודל שהוצע על ידי חנ״י וכולל מטען כללי בלבד מוביל לכך כי הפרויקט – שיתרכז כאמור רק במטען כללי, יגרום לכך שהפעילות תתבצע בעיקר בנמל מספנות ותקיף חברות הובלה בודדות, בעלות צי קטן, כאשר למעשה חברות ההובלה המפעילות את ציי הרכב הגדולים והמשפיעים בישראל לא יוכלו להשתתף בפרויקט.

לדבריו, ״ההיקף הצפוי בהינתן שמדובר במטען כללי בלבד, הינו זעום ושולי, ולא תתקיים כל השפעה על מדדי הגודש״. בן הרוש הוסיף כי ״אם חנ״י לוקחת את הסמכות להחליט לבדה, תואיל להתכבד לקחת אחריות על תוצאות ידועות מראש ומועצת המובילים תעקוב בסקרנות״. בן הרוש אף הציע למנכ״ל חנ״י, איציק בלומנטל, לזמן דיון דחוף בנושא טרם התחלת הפיילוט.

איציק בלומנטל, מנכ״ל חנ״י, ציין במענה לפנייתו של בן הרוש כי ״פיילוט לילה טוב למטען כללי הינו ניסוי שחנ״י עורכת כדי לבדוק אפשרות של הסטת תנועת משאיות מהיום אל הלילה. לסוגי המטען הכללי שהוגדרו בפיילוט אין כיום נסיעות בלילה. הכוונה היא להפעיל את הפיילוט לקבוצה המצומצמת הזו ולבחון מה תהיינה התוצאות. אם הפיילוט יצליח במטען הכללי, נלמד אותו, נפיק לקחים ותיבחן אפשרות הרחבתו לסוגי מטען נוספים בעתיד, לרבות מכולות. נכון חנ״י עושה שמגדירה פיילוט מצומצם בהתחלה כדי לבחון אפשרות חדשה של הסטת תנועה. הפיילוט מתוכנן להתחיל ב-1 בינואר 2023 ואנחנו מקווים שיספק לנו דרכים נוספות להקלת הגודש בכבישים בשעות הבוקר העמוסות. עדיף שמועצת המובילים תשתף פעולה עם הפיילוט ותעודד הצטרפות אליו, במקום להתנגד ולהפריע לביצועו״.

פורסם באתר port2port

עוד באותו נושא…

יחדיו עמילות מכס

שילוח בינלאומי

הדינאמיות שמאפיינת את התקופה שבה אנו חיים קשורה גם להובלות של פריטים רבים ומגוונים מנקודה אחת בקצה של העולם לנקודה מרוחקת מאוד משם.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן