האטה גלובלית בשינוע מטען אווירי מתחילת 2023

הביקוש העולמי, שנמדד בטון-קילומטרים מטען (CTKS), ירד בינואר ב -14.9% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2022. "אבל יש קרקע מוצקה לאיזה אופטימיות זהירה לגבי מטען אוויר", אמר מנכ״ל ארגון IATA

"כאשר רמת הביקוש לשינוע מטען בינואר ירדה ב -14.9% והקיבולת עלתה ב- 3.9%, 2023 החלה בתנאים עסקיים מאתגרים. זה מלווה באי וודאות מתמשכת, כולל המלחמה באוקראינה, אינפלציה ומחסור בעבודה", טען ווילי וולש, מנכ"ל IATA.

"אבל יש קרקע מוצקה לאיזה אופטימיות זהירה לגבי מטען אוויר", הוסיף וציין כי התשואות נשארות גבוהות יותר מלפני הקורונה.

מנכ"ל IATA טען כי המעבר המהיר מהצפוי של סין ממדיניות האפס קוביד שלה הביא לייצוב תנאי הייצור בשוק המקור הגדול ביותר של לשינוע מטעני אוויר, אשר לדבריו, יספק דחיפה נחוצה בביקושים, כאשר חברות מגדילות את מעורבותן בסין.

בארגון IATA ציינו שבינואר 2023, המובילים בקוי אסיה והפאסיפיק דיווחו על ירידה של כ- 19% בנפחי המטען האווירי משנה לשנה, אם כי שיפור בביצועים בהשוואה לירידה של 21.2% שנראתה בדצמבר.

"חברות תעופה באזור ממשיכות להיות מושפעות מרמות נמוכות יותר של פעילות סחר וייצור ושיבושים בשרשראות האספקה בגלל ההשפעות הנותרות של מגבלות קוביד שהוטלו על ידי סין. בנוסף, מיקום השנה החדשה הירח היה משפיע על נפחי המטען בינואר, "אמר IATA בהצהרה והוסיף כי הקיבולת הזמינה באזור גדלה ב -8.8% לעומת ינואר 2022.

בצפון אמריקה המובילים רשמו ירידה של 8.7% בנפחי המטען בהשוואה לתקופת חודש זה בינואר בשנת 2022 -ירידה קלה בביצועים בהשוואה ל -8.5% בדצמבר.

בינתיים, מובילים אירופאים ראו את הביצועים החלשים ביותר של כל האזורים, עם ירידה של 20.4% בנפחי המטען בינואר 2023 לעומת אותו חודש בשנת 2022, וסימן ירידה נוספת מירידה של 19.4% שנרשמה בדצמבר. על פי IATA, חברות תעופה אירופאיות ממשיכות להיות מושפעות מהמלחמה באוקראינה. בניגוד לאזורים אחרים, הקיבולת באירופה ירדה גם היא ב -9.3% בחודש ינואר.

ספקים מזרח תיכוניים חוו ירידה של 11.8% משנה לשנה בהיקפי המטען בינואר, שיפור בירידה של -14.4% בחודש הקודם. הקיבולת באזור עלתה ב -9.6% לעומת ינואר 2022.

ואילו המובילים מאמריקה הלטינית דיווחו על עלייה של 4.6% בנפחי המטען בינואר לעומת התקופה המקבילה בשנת 2022. על פי נתוני IATA, זה היה "הביצועים החזקים ביותר" של כל האזורים ושיפור משמעותי בביצועים בהשוואה לדצמבר, שלא ראו צמיחה. הקיבולת גם עלתה ב -34.4% משנה לשנה.

בחברות התעופה באפריקה דיווחו על נפחי המטען יורדים ב -9.5% בינואר 2023 לעומת ינואר 2022, שיפור ביצועים קל בהשוואה לירידה של 10% שנרשמה בחודש הקודם.

פורסם באתר port2port

 

עוד באותו נושא…

יחדיו עמילות מכס

שילוח בינלאומי

הדינאמיות שמאפיינת את התקופה שבה אנו חיים קשורה גם להובלות של פריטים רבים ומגוונים מנקודה אחת בקצה של העולם לנקודה מרוחקת מאוד משם.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן