דצמבר 2022: מדד מנהלי הרכש עלה ב-7.9%

כל הרכיבים המרכזיים עלו בדצמבר ועלייה בולטת נרשמה בסעיף הזמנות חדשות ליצוא ובסעיף תפוקות הייצור. רכיב ההזמנות ליצוא שעלה החודש ב-10.4%, עבר להצביע על התרחבות לאחר ארבעה חודשים של התכווצות.

מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש עלה בחודש דצמבר ב-7.9 נקודות לרמה של 56.9 נקודות. לאחר חודש אחד במגמת התכווצות, המדד שב להצביע על התרחבות בפעילות התעשייתית. כל הרכיבים המרכזיים עלו בדצמבר ועלייה בולטת נרשמה בסעיף הזמנות חדשות ליצוא ובסעיף תפוקות הייצור. רכיב ההזמנות ליצוא שעלה החודש ב- 10.4 נקודות, עבר להצביע על התרחבות לאחר ארבעה חודשים של התכווצות.

מדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק JPMorgan, ירד בחודש דצמבר לרמה של 48.6 נקודות מרמה של 48.8 נקודות. בארה״ב מדד ה-ISM ירד לרמה של 48.4 נקודות מ-49  נקודות. מדד מנהלי הרכש בגוש האירו עלה לרמה של 47.8 אך הוא מוסיף להצביע על התכווצות. מדד מנהלי הרכש בסין (Caixin) ירד לרמה של 49 נקודות מ-49.4 נקודות בחודש קודם, והוא נמצא כבר חמישה חודשים רצופים מתחת לרמת ה-50 נקודות.

כלכלני בנק הפועלים: ״העלייה במדד מפתיעה במידה מסוימת, זאת לאור המשך הירידה בעולם, וכן לאור נתוני פעילות בישראל שהיו חלשים יחסית. יחד עם זאת, המדד אמור להיות צופה פני עתיד, ורכיב ההזמנות ליצוא הצביע בארבעת החודשים הקודמים על התכווצות שתאמה את הירידה ביצוא התעשייתי בפועל. ייתכן שלאור נקודת הפתיחה הנמוכה יחסית של היצוא, וגורמים נוספים כמו הפתיחה של סין, ירידה במחירי ההובלה ושיפור מסוים באירופה, נרשם שיפור בסעיף ההזמנות ליצוא. רכיב התעסוקה לעומת זאת, עדיין מצביע על התכווצות, שאולי מרמזת שהעלייה עדיין מלווה בחוסר ודאות מצד היצרנים״.

פורסם באתר port2port

מדד-מנהלי-הרכש-דצמבר-2022

Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.



 

עוד באותו נושא…

יחדיו עמילות מכס

שילוח בינלאומי

הדינאמיות שמאפיינת את התקופה שבה אנו חיים קשורה גם להובלות של פריטים רבים ומגוונים מנקודה אחת בקצה של העולם לנקודה מרוחקת מאוד משם.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן