אז אחרי שהגדרנו ואפיינו מה אנחנו רוצים להשיג ובאיזו שיטה, ואנחנו יודעים אילו פרמטרים ומדדים אנחנו רוצים לשפר, עוברים לשלב של תכנון ובניית המודלים.
לא טעיתי שכתבתי "מודלים", מכוון שתמיד מומלץ לגבש 2-3 חלופות שונות, פעולה שעוזרת לחדד את השיטה המועדפת.
בבואנו לבנות את המודל הנבחר, עלינו לבצע את הפעולות הבאות:
- אנליזה – איסוף כל הנתונים הרלוונטיים לפרמטרים בגינם אנחנו רוצים לתגמל את העובד. יש לקחת בחשבון עונתיות או אירועים אחרים שעלולים להשפיע על המגמה בביצועים
- קווי תשלום – קבלת החלטות לגבי אופן חישוב הפרמטרים במודל, לדוגמא, קו תשלום ליניארי או מדרגות, תנאי סף וערך מקסימלי (אם יש). ההחלטה צריכה להתקבל לכל פרמטר בנפרד. לא תמיד הגבלת תקרה במדד אחד מתאימה למדד אחר
- סימולציות ועמידה בתקציב – בניית סימולציות לכל פרמטר בנפרד למול הביצועים בפועל ולמול היעדים על מנת להעריך את תוצאות המודלים הן מהצד של העובדים והן מהצד הכלכלי למול התקציב שהוגדר
- חלופות – בניית 2-3 חלופות שונות בעזרתן יהיה לנו יותר קל לגבש את המודל הנבחר. לקחת את היתרונות מכל חלופה לגיבוש המודל האופטימלי
- מרווחים/מפסידים – ניתוח משמעויות ברמת העובד. חייבים להבין מה המשמעות הכלכלית לכל עובד, לוודא שהעובדים שע"פ הסימולציה ירוויחו יותר, אכן זה בגין ביצועים גבוהים וההיפך. אם המודל משפר/מרע משמעותית את התמריץ לעובדים ללא הצדקה למול הביצועים, אזי צריך לחזור לסעיף הראשון
- פיילוט – אם מדובר ביחידות או מערכים גדולים, מומלץ לבצע פיילוט לקבוצה אחת קטנה על מנת לוודא שאנחנו בכיוון הנכון
- לבסוף – גיבוש מודל סופי בהתאם לפיילוט (אם היה), קבלת ברכת הדרך מהנהלת הארגון ותכנון שלב ההשקה
בכל התהליך, חשוב מאוד לשתף את הדרג הניהולי של היחידה ולפעמים אף עובדים מובילי דעת קהל. כפי שנלמד בפרקים הבאים, מודל טוב, ככל שיהיה, לא שווה מאום אם תהליך ההטמעה והליווי לא טובים.
פרקים נוספים בנושא:
המדריך להתמודדות עם בדידות המנכ"ל
כאשר אנו חושבים על תפקיד המנכ"ל אנחנו רואים לנגד עינינו את היוקרה של התפקיד: תנאים מפליגים, שכר גבוה, רכב יוקרתי, יכולת השפעה והחלטה – מנגד,
הטעות שאתם עושים בניהול העובדים שלכם – ואיך לנטרל אותה
לפני שנים, בתחילת דרכי בעולם המנכ”לות, הביקורת שהופנתה כלפיי (ובצדק) הייתה שאני לא תמיד מזהה חולשות של אנשים, ולא יודע להיפרד מאנשים לא מתאימים.
עוד מאמרים בנושא...
דו"ח מכון היצוא לשנת 2022
אנו גאים להציג את דו"ח סיכום הפעילות של מכון היצוא לשנת 2022! דו"ח זה סוקר את היקף הפעילות הבינלאומית של מכון היצוא לקידום היצוא הישראלי לשנת 2022 ונותן הצצה לפעילות המתוכננת לשנת 2023. בדו"ח תוכלו למצוא ניתוח מקיף של המגמות בכלכלה העולמית, מנועי הצמיחה לשנת 2023 בענפי
ישראל וקוסטה ריקה הכריזו: מפת הדרכים לפתיחת מו"מ להסכם סחר חופשי בין המדינות – פורסם בjdn
ישראל וקוסטה ריקה הכריזו על מפת הדרכים לפתיחת משא ומתן, להסכם סחר חופשי בין המדינות • הצדדים חתמו על מזכר הבנות לשיתוף פעולה כלכלי, במסגרתו תבוצע עבודת מטה מקצועית במטרה להשלים את ההכנות הנדרשות למו"מ ניסים מזרחי הסכם מדיני: הבוקר (רביעי) בטקס חגיגי שנערך במשרד
CE marking – what does it really mean
Many products placed on the EU market have CE marking affixed to them. This marking is the visible symbol showing that the manufacturer has taken all necessary measures to ensure that the product complies with the applicable safety legislation. It plays a crucial part in
עלויות הובלה בינלאומית
מבוא תובלה או תחבורה ניתנת להגדרה כתנועה המעניקה את ערך הזמן והמקום לסחורות ומטענים. אם כך ניתן בהחלט לקבוע שהתובלה מניעה את המוצרים הרצויים בין זוג מיקומים רצוי בזמן הרצוי. מרכיביה העיקריים של התובלה הבינלאומית: הובלה ימית תנועה על פני המים. אניה היא אמצעי התחבורה
קידום הצעת החוק למניעת פגיעה ביבוא אישי או מקביל
ועדת הכלכלה: מסתמן פתרון שיאפשר קידום הצעת החוק למניעת פגיעה ביבוא אישי או מקביל מסתמן פתרון שיאפשר קידום הצעת החוק למניעת פגיעה ביבוא אישי או מקביל לאישור סופי במליאה – יבואני הרכב הישירים יצטרכו להביא התחייבות היצרן להעניק תעודות מקור גם ליבוא מקביל. יו״ר ועדת
שנה שנייה ברציפות: שיא כל הזמנים ביצוא הישראלי!
על פי ניתוח מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, היצוא בשנת 2022 חצה את רף ה-166 מיליארד דולר – גידול של למעלה מ-15% לעומת אשתקד. שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת: "על אף הזעזועים שחוותה הכלכלה העולמית ב-2022, היצוא הישראלי מצליח לעמוד באתגרים הניצבים בפניו. משרד